Adressen kopen? Eerst wat vragen beantwoorden!
Adressen kopen is een snelle manier om potentiële klanten te kunnen benaderen, maar dan moet u er wel van op aan kunnen dat de gegevens actueel zijn. Ook wilt u dat u adressen krijgt aangeleverd welke passen in het profiel waar u naar opzoek bent. Voordat u overgaat tot het kopen van een adresbestand, zal u eerst een aantal vragen moeten beantwoorden:
- Wat is het profiel van de doelgroep? MKB, zzp’ers, welke bedrijfstak, beslissers of werkvloer ...
- Wat wilt u met de adressen doen? Leadgeneratie, basis voor een prospectbestand, marktonderzoek ...
- Welke gegevens wilt u gaan gebruiken? E-mail, postadres, contactpersonen, branche, werknemersklasse ...
Zo zijn er nog veel meer vragen te bedenken en de antwoorden op alle vragen zijn de kenmerken waaraan de adressen die u wilt kopen moeten voldoen. Dataleveranciers beschikken over tientallen kenmerken, waarmee de klant kan selecteren en steeds verder kan “inzoomen” op zijn doelgroep. De specialisten van GTSdata hebben jarenlange ervaring met het selecteren van de juiste kenmerken, zodat deze matchen met de doelgroep van de klant. Wij helpen u ook met het zoeken naar een voor uw doel geschikte dataleverancier.
Adressen kopen met een onafhankelijk advies van GTSdata
Een goed adresbestand is de basis voor een geslaagde marketingcampagne. Een goed adressen bestand voldoet minimaal aan de twee onderstaande kenmerken:
- Omvat alle organisaties in de gedefinieerde doelgroep (dekkingsgraad).
- Heeft een goede kwaliteit, actualiteit, dekkingsgraad en het juiste informatieniveau per adres.
Indien een doelgroep uit bijvoorbeeld 1000 organisaties bestaat en u kunt slechts 700 organisaties selecteren, mist u logischerwijs 30% van uw doelgroep.
Het tweede punt spreekt voor zich. Onze specialisten kennen alle valkuilen bij het kopen van adresbestanden en het selecteren van de voor u juiste dataleverancier. Maak gebruik van onze kennis en informeer eens vrijblijvend naar een onafhankelijk advies.